2010. április 29., csütörtök

A tökéletes muffin


Imádom a zacher tortát, ezért is örültem, mikor ráleltem a zacher muffin receptjére. Kipróbáltam, és kiderült, hogy tökéletes. Bár az eredeti recept mindenféle extra tennivalókat vár el, mint előre felvert tojáshab vagy ilyesmi, lássuk be, nem azaz ember vagyok, aki szó szerint követi a recepteket, vagy patikamérlegen mér.
Tehát egyszerűen csak összeborítjuk az összetevőket, megkavarjuk és kész is van.

Egy nagy tálba szórunk 10 dkg cukrot, 20 dkg lisztet, fél csomag sütőport, 10 dkg baracklekvárt, 2 tojást.
10 deka vajat megolvasztunk 10 deka fekete csokoládéval, és az egész masszát hozzáadjuk a többi összetevőhöz. Jól megkeverjük, szép simára, majd a kis papírkalapokba töltjük 3/4-ig, és 180 fokon kb. 20-25 percig sütjük. 

Isteni finom, puha, csokis, nem túl édes, és sokáig el is állna, ha maradna belőle.

Ínyencek pici vízzel vagy citromlével megolvaszott lekvárral megkenhetik a tetejét, vagy egy kis csoki reszelékkel megszórhatják.
Néha mandulareszeléket szoktam rászórni sütés előtt.

Azért tökéletes muffin, mert mikor ilyet sütöttem egy kerti partiba, az igen kritikus barátok letökéletesezték. Én meg hittem nekik…

Nincsenek megjegyzések: