2010. április 12., hétfő

Tira Mihály trükkel

Nem tagadom, édesszájú vagyok, de lusta is, és időm sincs túl sok, így aztán a macerás, gyúrni való, több lapot sütős, dagasztós sütik szóba sem jöhetnek.
Az egyszerűség nálam alapelv.
Azt sem tagadom, hogy az alábbi szuper tiramisu receptet kaptam - a házban elég sokan barátságban vagyunk, és így került másodkézből hozzám. Itt és most szeretném meg is köszönni.
Különlegessége, hogy rendkívül gyorsan elkészül, továbbá, hogy nem kell  hozzá a drága mascarpone, és nem mondja meg senki, hogy kis trükkel készült.

Hozzávalók:
2 csomag főzés nélkül vanilia puding
tej
2 csomag babapiskóta
2 csomag natúr krémsajt (sima tömlős)
5 dl fekete kávé (esetleg fele-fele arányban három az egyben kávéval keverve, gyerekeknek készítve koffeinmentes macikávéval - amúgy érdemes finom és aromás kávét hasznáni, sokat dob az ízén)
fél deci rum (nem feltétlen szükséges, és rum hiányában vodkával pótoltam, és így is rendben volt)

A pudingport összekeverjük, de kevesebb tejjel, mint ami az elkészítéséhez szükséges. Én a Dr. Oetker félét szoktam használni, arra egy zacskóhoz 5 dl tej van írva, én a felét szoktam, tehát a két zacskóhoz 5-6 dl tejjel. Hozzáadjuk a krémsajtokat. A legegyszerűbb tömlős kiváló. Minap dobozosat vettem, ami keményebb állagú volt, és nem oldódott fel, végül át kellett szűrni az egészet - szóval lágy legyen a sajtkrém. (Mellesleg minek is készítenek tégla keménységű sajtrkémeket, azt úgysem lehet a kenyérre kenni, de most ezt hagyjuk.) Érdemes gépi habverővel nekiesni, gyorsabb és lágyabb lesz a krém.

A kávéba öntjük az alkoholt, majd belemártogatjuk a babapiskótákat. Ne hagyjuk benne túl sokáig, mert gyorsan teleszívja magát és szétmállik, de azért elég sokáig hagyjuk benne, hogy a piskóta közepe ne maradjon száraz. Hamar rá lehet érezni. Az áztatott piskótákat tálba tesszük, egy réteg krémet kenünk rá, majd megint piskóták, és megint a krém. Az egész tetejét jó vastagon megszórjuk kakaóporral.
Ha csak mély tálad van, ahol esetleg több sorban kell lerakni a rétegeket, akkor érdemes két sor piskótánként egy réteg kakaóport rászórni, mert az íze igen jól harmonizál a sütivel, de aki a tál alját eszi, kimarad a kakaószórásból.

Hát ennyi az egész, hűtőbe kell tenni, és résen kell lenni, hogy ne egyék meg előled az egészet, mert eszméletlenül finom.
Két nap múlva a legjobb, mikor az ízek már összeérnek, a lágy édes krém keveredik az aromás kávéban ázott piskótával, hideg és omlós - nem is ragozom tovább. :)

Nincsenek megjegyzések: