2010. április 10., szombat

Mézkaramell

A magam részéről szeretem a sós és édes keveredését a konyhában. És szeretem a zöldségeket is. Így aztán kézenfekvő volt, hogy egy bolondos pillanatban két, látszólag egymáshoz nem illő receptet összekeverjek.

Az alap recept egyik nevesincs kedvencem, ami úgy kezdődik, hogy padlizsánt és cukkinit kis kockákra vágunk, wokban kevés olajon futtatjuk, (nem főzzük, nem sütjük, nem pároljuk) és a következő fűszer összeállítások közül választunk hozzá valamit.
1. ördögi csípős: só, bors, fokhagyma, csilipaprika, hagyma
2. kerti zöld fűszeres: só, bors, fokhagyma, kakukkfű, petrezselyem, tárkony vagy kapor opcionálisan
3. citromfüves: só, fehér bors,  ázsiai citromfű, esetleg friss citromfű apróra vágva, és ha valaki szereti, egy pici menta.

Ezt ha elkészült, ehetjük magában, vagy rizzsel, és gyakran nyakon szoktam önteni egy kis joghurttal, amit pici sóval és egy csepp olívaolajjal megbolondítok.

És akkor most jön a méz!
Bevallom, sietős alkalmakkor szívesen használok maggi fixeket, és találtam egy fokhagymás aprópecsenye nevűt,  és az első próbáláskor beleszerettem. A trükk benne az, hogy a megpirított husidarabokat 3-4 kanál mézzel le kell önteni, és karamellizálni, vagyis szépen rápirítani a mézet. A hús fényes és piros lesz, ropogós kívül, omlós belül, vagyis ellenállhatatlan.
Gondoltam, ezt a kis kényeztetést a zöldségek is megkaphatják, így, ez esetben a harmadik, azaz citromfüves fűszerezésű zöldségeket szépen nyakon öntöttem 4 evőkanál mézzel, és vártam, mi lesz.
Kata is várta, ő is ott volt. :) Pontosabban neki főztem, és ő lelkesen bátorított a kísérletezésre, annak dacára, ha nem jól sikerül, éhen marad.
Az lett, hogy a zöldségdarabok szép fényt kaptak, a citromfű és a méz keveredése isteni illatot árasztott magából, és a két recept összeolvasztása olyan jól sikerült, hogy sajnos képet nem tudok mutatni, mert előbb megettük, mint ahogy lefotózhattam volna.

Elmondhatjuk, hogy a méz csodás dolog, majd amúgy is lesz egy mézes recept, amit majd meg szeretnék osztani, de az még titok, viszont akkor a zöldséges egyveleg bővült egy újabb, mézes variációval is.

Tehát akkor a gyors receptleírás így hangzik:
Végy cukkinit, padlizsánt apró kockákra vágva, wokban olajon jól fűszerezve párold puhára, és mielőtt teljesen elkészül, karamellizáld mézzel. Rizzsel tálalva üde, könnyű finom és nem is hizlaló étel. És legyen a neve .... na azt még nem tudom.

1 megjegyzés:

M.Kata írta...

Tenyleg isteni volt! Amikor kivitted a kutyagyereket setalni, lopkodtam a maradekbol- bevallom.
Koszonom!!!
Kata