2010. július 9., péntek

Bögrés univerzális süti

Ha hirtelen kell valamit sütni, vagy csak gyorsan ennék valami finomat, akkor a joghurt bögrés süti kerül előtérbe. Nagyon gyorsan elkészül.

Egy doboz joghurt (ennek a dobozában mérjük később a többi hozzávalót, nevezzük hát bögrének)
3 bögre liszt
2 bögre cukor
fél zacskó sütőppor
egy bögre étolaj
3 tojás

Az egészet megkutyuljuk, és hozzáadjuk a kívánt adalékokat. Ez lehet csokidarabka, kakaópor, mandulaaroma, reszelt citromhéj, vaniliaaroma, és bármi egyéb, amit csak kitalálunk.

Sütőpapírros tepsibe öntjük, a tetejére rakhatunk gyümölcsöt, barack, meggy, banán, eper stb.

25-30 percet sütjük. Amikor készen van, én meg szoktam szórni kristálycukorral és még a meleg sütőbe kicsit visszadugom, hogy ráolvadjon egy kicsit a szemcsés cukor.

Sajnos saját fotót nem tudok most mutatni, mert folyton úgy megesszük, hogy elfelejtem lefényképezni.

Az alap az citromhéjjal van, felezett barackkal, aminek a tetejére baracklekvárt kenünk.
Van aki meggyet, meggyet és diót, vagy meggyet és csokit szeret beletenni.
Én nagyon szeretem a banános, banános csokis, vagy epres-kakaós változatot.
Gyümölcskenyérhez is kíváló alap, csak jó sok gyümit kell beledobálni a tésztába.

Meg is lehet kenni nutellával, lekvárral, pudingkrémmel. A kakaós változat szilvalekvárral ellenállhatatlan.
Szóval valóban univerzális alaprecept, számlálhatatlan lehetőséggel. És főleg nagyon gyorsan, szinte a semmiből elkészíthető.

Nincsenek megjegyzések: