2010. július 1., csütörtök

Tira Rozál

A tiramisu nagy kedvencem lett, és bevallom, elindult a fantáziám a babapiskótás alapú sütikkel kapcsolatban. A maradék fél zacskó babapiskótát akartam kísérletezés céljából felhasználni, de nem kaptam karamellás pudingot, amit akartam, így lett aztán meg Tira Mihály vásott kishúga, Tira Rozál.

Azaz a csokis tiramisu.

A másik nagy találmány, hogy nem kell hatalmas adagot csinálni belőle, mindjárt kevesebbe is kerül, és két személynek bőven elég, akár a vendégnek is jut, de akár édesség kedvelő egyke is be tudja falatozni egyedül.

Szóval:
fél zacskó babapiskótát édes likőrrel vagy kis vodkával megbolondított tejeskávéba mártunk, a tál aljára szép sorban lerakjuk, majd rá az előre elkészített krémet, és így tovább, amíg van. A legtetejét megszórjuk kakaóporral, és hűtőbe tesszük.
Krém: egy zacskó aranka főzés nélküli pudingport kb. 3-4 deci tejjel felheverünk, majd hozzáadunk egy tubus natúr sajtkrémet. (A Sparban van 99 ft-ért és fincsi!)

Hát ennyi. 20 perc alatt bőven megvan, és nagyon finom.
És még van egy csomó variáció szerintem, mert ez annyira egyszerű - szerintem bármilyen variációban jó lehet. A karamellás verzió a következő tervem.

Nincsenek megjegyzések: