2010. augusztus 2., hétfő

Habcsókos kalács

Az úgy kezdődött, hogy Évi kért egy hagymát kölcsön. Cserébe hozott pár szelet kalácsot, amin mi összevesztünk, hogy ki egyen belőle többet. Egyszerűen isteni volt.
Szóval ez Évi kalácsa, nem az enyém, de már megsütöttem én is, és nagyon finom, sőt, van egy ötletem egy gyümölcsös verzióra is.

tészta
600 g finom liszt
50 g cukor
egy teáskanál só
2 dkg friss élesztő felfuttatva vagy 7 g szárított
180 ml tej
60 ml víz
100 g olvasztott vaj
3 tojás sárgája

habcsókhoz
3 nagy tojás fehérje
csipet só
1 vaniliáscukor
100 g cukor

a végén a szóráshoz forrócsoki por.

A tésztát összegyúrod, egy órát keleszted. Utána a tésztát kinyújtod, a felvert tojáshabos cuccot belekened, majd az egészet jól megszóród a forrócsoki porral. Összetekered, mint a bejglit, majd egy éles késsel hosszában elvágod. A két fél tekercset én még kettőbe vágtam, és összefontam úgy, hogy a habcsókos rész legyen felül. A tepsiben még kelesztettem egy fél órát, majd 180 fokon megsütöttem. Elméletileg bő 20 perc elég neki.
Isteni finom! A vágás mentém a töltelék megsül és habcsókkérget képez a kalács tetején, belül viszont finom lágy marad és csokikrém lesz belőle.

Megszórható dióval vagy kókusszal is csokipor helyett, vagy sima kakóporral is.
Én gondolkodom egy csokis-kókuszos megoldáson is.
A továbbfejlesztésem pedig az, hogy valójában amit krémnek belekenünk, az olyan, mint a gyümölcsös tojáshab, amit a nagyitól tanultam, és ha gyümölcsös tojáshabot kennénk a kalácsba, akkor nem csokis, hanem gyümölcsös (áfonyás, málnás, stb.) kalács lenne belőle.
Meg fogom próbálni.

Figyelem! Senkit ne rémisszen el a csúszós tojáshabos puha kelt tészta vagdosása és tekergetése. Nem egyszerű feladat, az biztos, de utána isteni élvezet lenyalogatni az édes habos krémet a tenyerünkről!

UI. Köszönöm Évi!

Nincsenek megjegyzések: